Icoon FrontForce

Hulpverleningszone Waasland kiest voor FrontForce Emergency

Hulpverleningszone Waasland verenigt de brandweer- en ambulanceposten Beveren, Kieldrecht, Kruibeke, Melsele, Sint-Gillis-Waas, Sint-Niklaas, Stekene, Temse en Waasmunster. Deze negen posten zetten zich dagelijks in voor de bescherming van meer dan 219.000 inwoners binnen het Waasland

Hulpverleningszone Waasland kiest FrontForce Emergency voor haar professionele zonale dispatching! We zijn enorm verheugd dat we dit nieuws na een boeiend offertetraject mogen brengen.

Hulpverleningszone Waasland verenigt de brandweer- en ambulanceposten Beveren, Kieldrecht, Kruibeke, Melsele, Sint-Gillis-Waas, Sint-Niklaas, Stekene, Temse en Waasmunster. Deze negen posten zetten zich dagelijks in voor de bescherming van meer dan 219.000 inwoners binnen het Waasland. FrontForce Emergency en onze nieuwe FrontForce In The Field app ondersteunen binnenkort de medewerkers van de zone voor een optimale dienstverlening. De keuze voor FrontForce Emergency zet meteen de deur open voor 12 andere Vlaamse brandweer- en hulpverleningszone. Zij schreven zich in bij de aankoopcentrale waardoor zij nu autonoom en zonder verdere aanbesteding kunnen kiezen voor onze dispatching- en alarmeringssoftware.

FrontForce Emergency 5.0

Met versie 5.0 van FrontForce Emergency introduceren we in 2022 een volledig nieuwe dispatchomgeving. Net zoals bij de ontwikkeling van onze mobiele app kunnen we ook nu rekenen op een gemotiveerde groep key users om samen de ideale manier van dispatchen te ontwikkelen. Het aanbod van widgets waarmee nu dispatchdashboards worden samengesteld barst uit zijn voegen, schermen worden te klein. De dispatchomgeving krijgt niet alleen een visuele update maar we herstructureren ook de meest gebruikte functies waardoor de dispatcher meer rust krijgt op het scherm en zich kan focussen op wat echt telt, op elk moment. We maken gebruik van artificiële intelligentie om de operator te ondersteunen en om steeds de meeste ideale toolset ter beschikking te hebben. We optimaliseren dus verder het evenwicht tussen menselijke interactie en automatische dispatchprocessen.

FrontForce In The Field

FrontForce introduceerde begin dit jaar FrontForce In The Field, onze native tablet app. De modulaire opbouw laat toe 1 app te gebruiken voor zowel wespenverdelging, interventie-opvolging als noodweer. Daarnaast doet de app dienst als voertuigtoestel voor statuswijzigingen en track & trace. Door gebruik te maken van geofencing wijzigt de app automatische de status van het voertuig.

De net uitgebrachte interventiemodule brengt alle interventie-informatie samen: NC112 gegevens, voertuigen, personen, digitale interventieplannen… uitgebreid met een interactieve kaart. De kaart bevat een configureerbare lijst van kaartlagen (satelliet, GRB, hydranten…) en doet daarnaast dienst als communicatiemiddel door de ingebouwde tekenmodule die realtime de interacties deelt met de andere interventietablets. Kaartlagen worden op basis van het interventietype automatisch geactiveerd zodat we ook hier de gebruiker ontzorgen. De chatfunctie laat toe onderling te communiceren en foto’s te delen, ook met de dispatching. Dit vermindert radiocommunicatie.

In het voorjaar van 2022 breiden we FrontForce In The Field uit met een module voor de afhandeling van noodweer. De noodweerfunctionaliteit combineert de intelligente route-engine uit de wespenmodule met een verkenningsscherm. Dit laat toe om een verkenner op pad te sturen en de ontvangen meldingen te verrijken met extra gegevens (bv. zandzakjes of ladder nodig). De verkenner kan elke melding toewijzen aan een team of in wacht laten staan. De teams werken de interventies autonoom af.

Co-creatie

We verrijken dagelijks onze software dankzij co-creatie, een manier van werken waar we enorm in geloven. Dankzij korte communicatiekanalen met alle stakeholders, gebruikers en toekomstige klanten maken we standaard software alsof het maatwerk zou zijn. Dit is een win-winsituatie. FrontForce hecht enorm veel belang aan Connect, de user group van FrontForce Emergency. We nodigen de leden gemiddeld 2 keer per jaar uit voor een boeiende dag. Steevast op de agenda: voorstelling van de nieuwe release en workshop over toekomstige features. We heten Hulpverleningszone Waasland dan ook van harte welkom!